Що таке інклюзивне навчання? Поширеною є думка, що інклюзивне навчання – це лише навчання дітей із певними діагнозами, захворюваннями, в тому числі із інвалідністю, у класах загальноосвітніх закладів освіти. Проте ця думка є хибною.
Закон України “Про освіту” визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це “особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту”.
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.
1 - 2 клас
Календарно- тематичні планування уроків1 класу І семестр тут:
https://drive.google.com/drive/folders/1vUsYEY5lI1KHkzU-_LECUYlJ-NpjEQnC
ІІ семестр тут:
https://drive.google.com/drive/folders/1VGFHhTMpI73M0ElU-yy5l06-YaxHoDqx
Інклюзивна освіта - гнучка, індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи .Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних ідей - усі діти є цінними й активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних навчальних закладах є корисним, як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для дітей з типовим рівнем розвитку, членів родин та суспільства в цілому.
Навчання відбувається за індивідуальними навчальними планами та забезпечується медико-соціальним та психолого-педагогічним супроводом.
Учитель початкових класів використовує різні методи та форми корекційного навчання, які передбачають кооперативну роботу дітей у малих групах, у парах, що сприяє здобуттю соціальних навичок, формують почуття товариськості та взаємної відповідальності.У дитини з певними порушеннями з'являється потреба бути потрібною, що мотивує здобувати нові навички, знання.
Дитина з особливостями психофізичного розвитку не повинна займати особливого становища в закладі, вона має почуватися природно, досягти самостійності, наскільки це можливо.
В інклюзивних класах створено атмосферу взаєморозуміння та взаємодопомоги між дітьми, щоб забезпечити дитині з особливостями психофізичного розвитку можливість самоствердитися, подолати неадекватні установки та стереотипи, набути певних навичок соціальної поведінки.
В таких класах наголос робиться в першу чергу на розвиток сильних якостей і талантів дітей, а не на їхніх фізичних або розумових проблемах. Взаємодія між учнями з особливими освітніми потребами та дітьми з типовим рівнем розвитку сприяє налагодженню між ними дружніх стосунків, завдяки чому діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, стають більш чуйними, готовими до допомоги.
Перебування дітей з особливими потребами в звичайному класі дало свої перші результати. Так, діти з затримкою психічного розвитку починають краще спілкуватися з дітьми, використовують в мові речення, вивчають невеликі вірші. Такі учні, навчаючись в звичайній початковій школі, мають середній рівень навчання, а з деяких предметів - достатній рівень навчання.
Переваги інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами
Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується:
моторний;
мовний;
соціальний;
емоційний розвиток дитини.
У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
Процес інтеграції буде вважатися повноцінним, якщо забезпечуватиме три умови:
- навчання кожної дитини відповідно до її особливих освітніх потреб і потенціального розвитку;
- можливість дитини відвідувати навчальний заклад, живучи в сім’ї, а батькам – виховувати власну дитину;
- розширення кола спілкування дитини з особливостями психофізичного розвитку та підвищення якості її соціальної адаптації.
Реалізація цих умов потребує зламу стереотипів та оволодіння новими формами роботи всіма учасниками педагогічного процесу.
Важливу роль у роботі з дітьми відіграє і асистент вчителя, який сприяє соціальній адаптації дитини .
Асистент вчителя здійснює
- організаційну:
допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням;
- навчально-розвиткову:
співпрацюючи з вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів;
- консультативну:
спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня.
Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
· Взаємодія з батьками
Основою для успішної інтеграції дитини в суспільство є не тільки взаємодія спеціалістів , але і батьків дитини . Важливою в роботі психолога є робота з батьками «особливої» дитини. Вони активно залучаються до організації корекційно - виховного процесу. Оскільки розвиток та виховання дитини з особливими потребами потребує спеціальних знань про захворювання, його наслідки, потенційні можливості дитини. Батькам надаються поради та рекомендації по вирішенню повсякденних проблем, пов’язаних з вихованням.
В нашій школі:
-створено умови для формування партнерських відносин між вчителями, спеціальними педагогами та сім'ями дітей з особливими потребами; - здійснено різнопланових цілеспрямованих спостережень щодо з'ясування можливостей і потреб "особливих дітей"
-розроблено індивідуальні програми
Із чого починається співпраця? Звичайно, зі знайомства. Щоб забезпечити дітям з особливими потребами активної життєдіяльності у колективі однолітків, педагоги мають знати особливості дітей, їхні можливості й уподобання. Зустрічі педагогів з батьками допомагають визначитися, якої саме допомоги потребує дитина, отримати вичерпну інформацію про неї. Таке партнерство створює умови для ефективного включення дітей з особливими потребами в освітній процес, сприяє досягненню головної мети - успішному особистому розвитку кожної дитини, підготовці її до незалежного життя.
Доцільно зазначити, що соціальна інтеграція дитини з особливими потребами в середовище дітей з нормальним розвитком є не тільки бажаною, а й обов'язковою умовою його подальшого особистого розвитку й адекватної соціальної адаптації.
Інклюзивна освіта від А до Я: поширені питання
http://ussf.kiev.ua/a/FAQ.html
Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень 1 клас
Рівні підтримки для дітей з ООП: що змінюється та які виклики
Немає коментарів:
Дописати коментар